jag på ungdomshem
13.08.2014
Hej det är A från ungdomshemmet, allt gick bra, det var min psykolog som förde mig dit. Jag har eget rum, delar wc o dusch med en annan snäll och trevlig kille, men jagfick tydligen inte gå dit själv när jag skär mig, så en står och övervakar i wcn :(. Det känns nog bra att vara här, för jag vet att jag inte kan skada mig här. Har oxå en egenvårdare som är med mig hela tiden...

Ungdomsinformatörerna Liselott och Sanna svarar
15.08.2014
Hej, A vad skönt att höra att allt gick bra :) Det låter som att du kommer att få en bra tid där. Bra att killen du ska dela wc och dusch med verkar snäll och trevlig. Reglerna om var och hur du får röra dig ensam är ju till för ditt eget bästa, fast det säkert kan kännas lite jobbigt mellan varven. Men din egenvårdare och alla de andra i personalen där vill ju ditt allra bästa, de vill att allt ska reda upp sig för dig och att du ska komma vidare i livet och få det bra. Det kommer att bli jätte bra, du behöver bara berätta för dem på vilka sätt de kan hjälpa dig och sen också tala om för dem om det är något som känns fel eller obehagligt. Det ligger i deras intresse att du ska ha det bra, så det kommer de att jobba för att du ska ha.
Många kramar av oss här på kontoret, Ungdomsinformatörerna Sanna och Liselott (hör gärna av dig igen så vi får följa med hur det går.)