Jag på ungdomshemmet så nöjd!
15.08.2014
Jag från ungdomshemmet här hej. Jag tänkte bara skriva hit att jag har fått en massa kompisar, bra kompisar. Jag eint en sån som super, röker, slåss NEJNEJ! Och de har alla olika problem, som har gjort att de hamnat här. Det enda jag kan säga som jag har haft problem med är självskadebeteendet och enorma självmordstankar. Samt en hemsk familj. De har möte om mig snart här, jag skall själv vara med där och mina vårdare jag vet inte om min familj kommer dit, jag sku int vila se dem, jag vill bara glömma dem, jag vill int ha dem i mitt liv, de har gjort så mycket elakt åt mig, SÅ MYCKET! Har fått genomlida så mycket som inte folk vet av inte ens min psykolog vet allt. Jag har faktiskt berättat allt som jag fått genomlida åt bara en person och det är min egenvårdare här. Jag lider också av undervikt är nog undernärd inte konstigt när jag endå bara ätit i skolan åså har jag haft ätstörningar! Nu iis int ja skriva nåmer men allt är verkligen toppenbra här. Jag har allt, hjälp av fina personer, fina kompisar, fina egenvårdare, fin psykolog, fint rum, bra mat ALLT ÄR BRA!

Ungdomsinformatörerna Liselott och Sanna svarar
18.08.2014
Hej!
Härligt att höra av dig igen! Vi har tänkt på dig! Jäääätteskönt att höra att du har det bra där, ååå vad bra!!! Väldigt skönt att höra du fått bra kontakt med personalen där - och kompisar! Megabra!! Fortsätt på den här linjen bara, vi vet att det går och vi vet att du är värd det!
Se, det ordnar sig nog, fastän man stundvis absolut inte skulle kunna tro det! Och ofta är det man inte känner till och som verkar så farligt och hemskt inte alls så illa som man hade föreställt sig, ibland till och med helt tvärtom! Det är alltid jobbigt att inte veta hur saker och ting kommer att bli, men ibland förvånar alltså livet en med att bli riktigt, riktigt bra! Det är det som är så roligt och spännande med att leva - livet kan verkligen ge en positiva överraskningar ibland! Så sug i dig av lyckan, lugnet och välmåeendet nu, vännen - du är värd att ha det bra och må bra! Glöm aldrig det! <3 <3 <3
Ofantligt stor kram, hälsar ungdomsinformatörerna Liselott och Sanna