konstiga bröstvårtor
25.03.2019
hej jag är en kille som har konstiga bröstvårtor och undrar om jag har canser för det är som en knöl och nippeln syns inte och de har varit så länge och det är jätte pinsamt tycker jag för att när jag har bara t paita på meig så står de ut så hur ska jag få de att förvinna krombi

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
29.03.2019
Hej,
Jag är rätt säker på att det inte är cancer som gör att dina bröstvårtor ser ut som de gör. Det är svårt att veta exakt hur du menar bara på basen av det du skriver. Kanske menar du att själva vårtgården står ut, men utan att det syns en tydligt definierad bröstvårta?? I så fall är det helt normalt. Både killars och tjejers bröstvårtor påverkas och förändras under puberteten, och det är ingenting konstigt med det. För det mesta reder det upp sig av sig själv med tiden.
Är du väldigt orolig så tycker jag att du skall gå och tala med din skolhälsovårdare om saken så kan hen ta sig en titt.
Kram
Tessi