mage
23.01.2019
hej. Jag åt i morse havregrynsgröt med vatten. sedan efter några timmar kurade min mage inte vanlig kurr utan jätte högt .. hade gaser i magen ,. saga

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
30.01.2019
Hej.
Det är nästan omöjligt att veta varför magen låter mer vissa dagar än andra dagar. Men rent generellt kan man trösta sig med att det knappast beror på att någonting är "fel". Lite beroende på vad man äter, och när och vad man senast har ätit så kan maten brytas ner lite olika i magen. Nästan all mat bildar gaser i någon mån då den bryts ner och sönderdelas i kroppen, men också beroende på om personen har nån form av överkänslighet så kan den reagera på olika sätt.
Så jag kan tyvärr inte svara på varför din mage lät mera denna gång än normalt, men jag tror inte att det finns någon anledning till oro.
Kram
Tessi