Min snopp
23.01.2019
Hej, jag har märkt att då jag ska onanera så tar det jätte skjuts i min penis hud. Den går knappt ner och jag tror jag måste ta bort huden där eller finns det något annat sätt M a

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
30.01.2019
Hej.
Det låter som att du lider av för trång förhud. Det är ganska vanligt och inte allvarligt, men ibland behöver man göra någonting åt saken.
Jag tycker att du skall börja med att antingen tala om saken med dina föräldrar eller med din skolhälsovårdare. Skolhälsovårdaren kan boka en tid åt dig till skolläkaren eller berätta om du borde besöka en läkare vid hvc för att få det fixat.
Läkaren kommer antagligen att undersöka dig och avgöra om ni ännu skall vänta och se - om det kanske hjälper med en salva som ibland skrivs ut för detta eller om man måste göra ett litet ingrepp där en del av förhuden tas bort. Det låter väldigt dramatiskt men det brukar inte vara det. Det är ett litet ingrepp under bedövning - och efteråt kommer det att funka hur bra som helst.
Så börja med att tala antingen med din hälsovårdare eller med dina föräldrar. Det är ingenting du behöver skämmas över eller känna dig pinsam över trots att det är ett så privat problem.
Kram
Tessi