Nu börjar jag bli rädd..
27.03.2019
Hej har skrivit till decibel förrut ang knölar i brösten som typ täcker hela brösten osv men igår så fick jag plötsligt feber som pendlat mellan 37.7-39.8(vet inte vart den kom ifrån är inte eller varit förkyld på ett tag) men känner mig liksom frisk övrigt, idag när jag vaknade och under hela dagen idag har jag känt att min hud på ben och armar(typ hela kroppen) ömmar eller typ som att man våre solbränd och att från höften ner till fötterna(och handlederna upp mot armbågarna) att det typ kommer en molande värk ibland men inga domningar såvitt jag vet.(Även ont i nedredelen av ryggen) Idag när jag skulle ducha så märkte jag att min ena bröstvårta typ är mörkare än den andra och båda har blivit lite "rynkiga" typ. Brösten ömmmar också men ska ha mens snart, är typ lite förstoppad men det har hållit på ett tag där jag typ måste ta en pappersbit för att hjälpa till och trycka ut det(vad kan jag göra åt de?). Snälla hjälp så snabbt som möjligt!!Tack Fårångest!

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
29.03.2019
Hej.
Du skriver att du har haft feber till och från, men att du inte har varit förkyld. Jag kan konstatera att det finns väldigt många olika virus som kan påverka oss människor, och att det därför är helt möjligt att ha feber och värk i kroppen även utan att ha snuva eller hosta, så det är nåt sånt jag gissar att du har.
Dock skriver du att du har haft ont nertill i ryggen, så OM du skulle ha haft ont t.ex. då du kissar så skall du gå till vårdcentralen och lämna ett urinprov. Men värken kan givetvis också ha att göra med att du snart skall få mens. Det samma gäller dina bröst och känningarna i dem.
Jag tycker att du skall ta hand om dig själv och inte oroa dig så mycket. Kroppen lever ju hela tiden, men alla symtom som man känner av är inte farliga, kanske mera ett tecken på att det är någonting du skall vara uppmärksam på.
Kram
Tessi