Små pattar
24.01.2019
Ja ha komi in i puberteten å har mens å allt men vittu ska mina tissar böri väx snart elä ja har no som bröst men dom e ganska såde små Hjölp

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
04.02.2019
Hej.
Det är helt normalt att brösten inte har hunnit utvecklas så mycket ännu i din ålder. Så beror det ju också på vad man har för arvsanlag hur stora brösten kommer att bli. Dina bröst kommer antagligen att växa i flera år ännu så du behöver inte ta någon stress över att "bli klar" för det är helt enkelt inte någonting du kan påverka speciellt mycket.
Ha tålamod, ät sov och motionera lagom mycket så mår din kropp bäst och har bäst förutsättningar att utvecklas normalt.
Och var snäll med din kropp, den gör så gott den kan.
Kram
Tessi