snälla snälla HJÄLP MIG
29.01.2015
Hej nu har jag fått riktigt nog på allt! Jag undviker klassen på rasten för att det är för mycket sorl innuti mitt huvud. Jag blir galen på all min ångest och denna tränigshets som pågår i samhället jag är svag för sådant. Jag tränar jätte jätte mycket och äter föööör lite det börjar bli farligt snälla kan ni hjälpa mig?
PT Sarah svarar

Ungdomsinformatören Sanna svarar
30.01.2015
Hejsan, Voj gulle gulle vännen nu har du hamnat i en nedåtgående spiral. Men det finns hjälp att få. Vår ljuvliga PT Sarah kommer att ge dig bra tips och råd om både kost och motion så att du får en balans på det hela. Svaret kommer här under så fort vi får det.
Varma kramar från ungdomsinformatören Sanna
Hejsan!
Jag håller med dej om att det är mycket träning i medierna för tillfället, därför är det ännu viktigare att hålla träningen på en lagom nivå! Nu skriver du bara att du tränar mycket och inte hur mycket, därför är det svårt för mej att bedöma om det verkligen är för mycket! En träningsdos på 3-4 pass i veckan är sunt och normalt om man tränar på motionsnivå. Träna gärna varierat, t.ex. en kombination av gymtränining och löpning.
Samma sak gäller kosten, eftersom du inte skriver vad och hur ofta du äter kan jag inte bedöma om det är för lite eller inte. Om du äter 3 gånger om dagen + 1 eller 2 mellanmål så är det lagom om du tränar 3-4 gånger i veckan. Ät åtminstone morgonmål, lunch och kvällsmat. Ät vanlig husmanskost, då får du i dig alla näringsämnen du behöver.
Om du vill ha mer specifika svar måste du skriva på nytt och berätta mer om dej själv!
Lycka till! H. PT-Sarah