trooloolol
27.12.2013
morjens! undrar vad som e bra me boxercise? tränar det armarna? får man bra kondition av det? är det en bra motionsform som man kan gå ned i vikt med?

Ungdomsinformatören Sanna svarar
30.12.2013
Hej, jag ska kolla upp din fråga med en kompis som är Personlig tränare, jag sätter in svaret här under så fort jag får det.
Hälsar ungdomsinformatören Sannna
Här kommer nu svaret:
Boxercise tränar främst konditionen och visst kan man gå ner i vikt genom att träna det (som vilken annan tuffare fysisk träning som helst). Om man vill bygga upp muskler är det kanske inte den bästa träningen men vill man förbättra konditionen är det alldeles utmärkt. Boxercise tränar armar å ben ganska jämnt å är oxå ganska jobbigt för axlar och övre ryggen. Men som sagt inte direkt muskeluppbyggande! Går ner i vikt gör man främst genom rätt kost.
Ha det bra!
Sarah