ungdomshem
13.08.2014
Hej det är XXX här, jag skall bli inlagd på ett ungdomshem, vill inte säga varför åså, men får man mat där? Har man eget rum? Har man vuxna att prata med? Vilka åldrar är de som bor där? Jag är rädd!

Ungdomsinformatören Sanna svarar
13.08.2014
Hej, man får nog mat där och kanske också eget rum. Nu vet vi ju inte vart du har farit men det brukar nog oftast vara så att man har egna rum. Kanske måste man dela wc och dusch men det är säkert helt ok, man brukar kunna låsa dörren isf.  Där kommer att finnas vuxna att prata med. Helt säkert kommer det att ordnas så att du får bokat en tid till någon som du kan gå genom allt tillsammans med. Svårt att säga i vilka åldrar som de andra är eftersom vi inte vet vart du ska. Men det kan jag iaf säga att du ska inte behöva vara rädd. Allt kommer säkert att gå jätte bra. Säkert kan det kännas jobbigt i början innan du blir van men allt är till för att du ska må bra och att allt ska reda upp sig för dig. Det ligger i allas intresse att saker ska gå bra för dig.
Hör gärna av dig igen så vi får veta hur det går <3
Tänker på dig, hälsar ungdomsinformatören Sanna