vad kan det vara
07.07.2015
Hej! Jag har haft svullen lymfkörtel i höger ljummske nu i åtminstone 2 månader!gickk till skolläkaren och visade upp den i mitten av maj ungefär,hon kände snabbt på den och skickade iväg mig på blodprov som inte hade visat något. har också mått dålit, nästan så jag velat kasta upp, haft svettningar och frusit mellan varven. Min mage känns uppsvällld och jag har fått någon bristning trots att jag ätit mindre än vad jag brukar och har även rört på mig mera tycker jag. Ibland kann jag få som att det känns att någon skulle sticka en kniv rätt in i underlivet och det tar ont för varje steg jag tar. Har ävenn fått riktigt bråttom till wc plötsligt, det går inte att hålla emot(samma besvär med båda behoven) kan detta höra ihop med min svullöna lymfkörtel eller vad kan det månne vara? Behöver jag gå och kolla upp det?
Diana Sandelin

Specialsjukskötare i psykiatri Diana svarar
08.07.2015
Hejsan,
Det här är någonting du behöver visa upp för läkare så fort som möjligt. Det är svårt att veta om det att du mått illa och frusit hänger ihop med svullnaden i ljumsken du har. Jag kan inte svara på vad det kan tänkas vara eftersom jag inte undersökt dig och en sån här sak hör till läkare att ta reda på vad det är. Om din mens har varit avvikande nu sedan du upptäckt den här svullnaden i din ljumske så ta upp det när du söker vård. Kontakta ditt hvc's akutmottagning genast så hjälper de dig vidare.
Hälsar Diana