väldigt konstig fråga
12.03.2019
detta är en så konstig fråga men aa är det normalt att sätta sig ner på golvet i t.ex duschen så vattnet kommer mellan benen? har hört att pojkar tycker det är skönt men är det samma för tjejer? kan det vara farligt på något sätt när det är ett känsligt ställe på kroppen?

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
14.03.2019
Hej,
Det är ingenting speciellt konstigt alls med din fråga, och ja, det är nog vanligt och helt normalt att tycka att det känns skönt.
Olika tjejer onanerar på olika sätt, vissa med handen och andra t.ex. med duschen. Det är med andra ord inte alls farligt eller konstigt att tycka att det är skönt att känna vattnet mot sitt kön. Så länge du inte sprutar upp vatten direkt i slidan, utan endast på utsidan, d.v.s. klitoris och blygdläpparna, så är det helt ofarligt. Anledningen till att man inte skall spruta in vatten i slidan är att det rubbar pH-balansen och den bakterieflora som skall finnas där så att man t.ex. lättare drabbas av irritation, torrhet och infektioner.
Fortsätt du med duschen, det är helt okej.
Kram
Tessi