2 Veckor försenad mens!!
24.09.2017
Hej! Jag är en tjej på 14 år jag fick min första mens för 1 månad sen och jag har inte än fått min andra mens är det farligt?//Anonym Anonyym112

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
25.09.2017
Hej,
Nej. Det är inte farligt. Det finns ingen orsak att vara orolig. Hela systemet med menscykeln är ganska invecklat och det är mycket nytt för kroppen att lära sig, så det är inte alls konstigt fast mensen är oregelbunden och hoppig i början. För vissa tjejer blir mensen regelbunden snabbt, mendan det för andra tar längre. Det betyder inte att någonting är fel utan det tar helt enkelt tid.
Det bästa du kan göra är att ha tålamod med din kropp och vänta i lugn och ro. Mensen kommer nog.
Kram
Tessi