Ingen mensvärk?
25.06.2017
Hej jag är en tjej på 14 år som har haft mens i ca 1 år. Men jag har aldrig haft mensvärk. Är det något som är fel för alla andra mina vänner har mensvärk men inte jag. Har inte alla mensvärk eller är det jag som är konstig. Orolig tonårs tjej...

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
26.06.2017
Hej.
Nej, det är inte någonting som är fel på dig fast du inte har mensvärk. Alla har inte det, och det är inte alls konstigt. Ibland kan det också variera från en period till en annan, så det kan hända att du kommer att få mer mensväk då du blir äldre - men även om du inte får det så är det ingenting du skall sörja.
Jag förstår att du kanske kan känna dig lite utanför då dina kompisar talar om sin värk. Men det är ju trots allt smärta det handlar om så försök att istället känna dig lyckligt lottad som inte har ont.
Trevlig sommar!
Kram
Tessi