Mens varannan månad
18.11.2018
Hej
Jag har ända sen jag först fick mens haft mens bara varannan månad, jag har haft mens ungefär ett år. Det är ju såklart jätte skönt för mig men är det något jag borde vara orolig för?

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
21.11.2018
Hej,
Nej, jag tycker inte att det låter oroväckande. Alla kroppar är olika, och precis som du skriver så är det "bara" ett år sedan din mens började. Din kropp är inte färdigutvecklad ännu utan det finns många saker kvar som den försöker lära sig. Jag gissar att din mens kommer att bli mer regelbunden med tiden, men om den inte skulle bli det så har det egentligen betydelse först i det skedet då du försöker bli gravid.
Ta det lugnt bara och ge din kropp tid.
Kram
Tessi