brun mens
29.01.2015
Ja har haft mens typ ca 6-8 gånger och fick före mitten i 2013, oregelbunden. Men nu är den lite lite mera regelbunden alltså typ 2 månader mellan (förr typ 8månader) och den jag nu har är riktigt riktigt riktigt brun och det kommer jätte lite! Jag har bara EN binda under 24 h och det kommer jätte lite, typ lika litet som ett öga. (inte äckligt eftersom lite blod). Har förr alltid haft så att jag måste byta binda efter 2h eftersom det blödde mycket och jätte röd var mensen. Nu är jag på min 5:te dag och det ör fortfarande så..(brukar ha 7-8 dagar) Kan det kanske vara så föratt jag har börjat äta för lite (började typ 2 veckor sedan föratt jag tappade aptiten och kan inte äta), jag äter en gång på 24 timmar, skolmaten kl 11 och då jag kommer hem går jag direkt och jobbar hela kvällen och kommer hem sent så jag inte hinner äta och då far jag o sova :3 hjkl

Hälsovårdaren-barnmorskan Annika svarar
Ungdomsinformatören Liselott svarar
03.02.2015
Hej hjkl!
Imorgon är vår egen hälsovårdare Annika på jobb här på Decibel igen, hoppas du orkar vänta på svar tills dess?
Hälsar ungdomsinformatören Liselott
Hej hjkl! När jag läser din fråga blir jag mer oroad över ditt ätande än din mens... Det är jätteviktigt att sköta sin kropp med mat och näring medan man ännu växer! En tjej i din ålder ska inte vara i skolan dagtid och jobba hela kvällarna!! Varför har du det så?!
Din mens jycklar garanterat för att du inte sköter din hälsa. När mensen är brunare betyder det att det är äldre slemhinna som stöts ut ur livmodern. Ingenting farligt. Jag rekommenderar dej att gå och prata med din skolhälsovårdare eller annan vuxen om din livsstil med skola & jobb och att du äter för dåligt. Sköt din hälsa bättre och din mens kommer också att bli mer regelbunden.
Kan du lova mej att söka dej hjälp? :)
Med vänlig hälsning,    Annika       hälsovårdare - barnmorska