mens
11.01.2014
Hej nu är det såhär att jag var med en kille förra veckan och vi hade skydd och han kom aldrig och sedan sög jag av honom och han kom på magen och vi torkade upp de. Han kom somsakt aldrig in i mej men oroar mig endå. Gör jag det nu bara helt i onödan och skall vänta på mensen och sluta fundera?

Ungdomsinformatören Liselott svarar
13.01.2014
Hej!
Nejdå, du behöver inte alls oroa dig! Om han inte alls kom inuti dig, ni hade kondom och sperman aldrig var ens i närheten av din slida, så kan du vara helt lugn! Den enda möjliga risken skulle ha varit ifall han/du fått sperma på fingrarna och mer eller mindre genast fört in de fingrarna i slidan (så att spermierna varken hann torka eller svalna), så då eventuellt skulle det ha funnits en superduperliten chans - om det dessutom hade varit runtikring din ägglossning. Men nu hände ju inget sådant, så slappna av bara!
Hälsar ungdomsinformatören Liselott