mens
23.01.2015
Hej!jag har alldeles nyss fått min mens.Men nu har jag haft den i minst 2 veckor.Kan det vara så i början eller är det något fel? tack på förhand :/ fundersam tjej

Hälsovårdaren-barnmorskan Annika svarar
27.01.2015
Hej fundersam tjej!
Grattis till att ha blivit kvinna! :) Dina hormoner kan nog dansa lite hormoner med dej så här i början. Du berättar inte om din mens är riklig eller sparsam. Om du blir orolig kan du gå och diskutera med din skolhälsovårdare. Kanske du kan fundera med din mamma hur hon hade sina menstruationer i unga år? Inte alltid men ofta är mor och dotter rätt lika. :)
Om du vill läsa mera om menstruation kan du läsa här.
Sköt om dej!   Med vänlig hälsning,    Annika      barnmorska - hälsovårdare