mens
16.02.2015
hej! jag fick min första mens i augusti den var bara i tre dagar och ganska brun, sen dess har jag haft två gånger och då har den varat i en vecka. men nu har jag fått mycket av bruna flytningar som luktar illa, jag har haft det i fyra dagar nu, är det normalt?tacksam för svar
Diana Sandelin

Specialsjukskötare i psykiatri Diana svarar
Ungdomsinformatören Sanna svarar
19.02.2015
Hejsan, en av våra hälsovårdare kommer att svara på din fråga. Svaret kommer här under så fort vi får det.
Hälsar ungdomsinformatören Sanna
Hej!
Om man får flytningar som är bruna och luktar illa så behöver man undersökas. Det är alltså inte normalt och ingenting du ska vänta med. Du kan antingen be nån av dina föräldrar om hjälp så att du kan komma till gynekolog eller läkare, eller så ber du om hjälp av din skolhälsovårdare ifall du inte vill ringa till din Hälsovårdscentral (HVC) själv. Det kan ju hända att skolläkaren skulle ha passligt att ta en titt på dig så enklast är det att börja hos skolhälsovårdaren.
hälsar Diana