Mens efter 2 veckor
30.01.2015
Hej
Jag har haft min mens i många år nu och har mitt vanliga mensuppehåll i ungefär 3 veckor från att den sluta tills att den börja igen. Men de 6 senaste gångerna har jag bara haft uppehåll i ca 1 1/2- 2 veckor, sen har mensen kommit tillbaka. Behöver jag oroa mig?

Hälsovårdaren-barnmorskan Annika svarar
Ungdomsinformatören Liselott svarar
03.02.2015
Hej!
Vår egen hälsovårdare Annika kommer i jobb här på Decibel imorgon onsdag, hoppas du kan vänta på svar tills dess?
Hälsar ungdomsinformatören Liselott
Hej! Om jag förstod dej rätt så har du nu alltså mens med ungefär 10-14 dagars intervaller? I så fall råder jag nog dej att söka dej till en barnmorska/läkare för att få din hälsa uppkollad. Dels kan du börja ha järnbrist när du blöder så pass ofta men också borde dina hormoner kartläggas - redas ut varför din mens kommer oftare. Du ska inte behöva ha det så här!
Lycka till!        Med vänlig hälsning,   Annika    barnmorska - hälsovårdare