Orolig.
30.12.2013
För några dagar sen hade jag nästan sex med min kille, han hade stoppat in den en bit... Efter 5 sekunder sa jag att jag inte ville ha sex då han drog ut den.
Vi hade ingen kondom och jag hade inte tagit p-piller, jag Hr ju mens... Så nu är väldigt orolig över om jag kan ha blivit gravid! Min mens är försenad, men det kan bro på att jag har en ätstörning va?
Snälla hjälp mig!
Vissa säger att killen näste komma för att jag ska bli gravid, men jag vet inte om han kom! :( Anonym.

Ungdomsinformatören Sanna svarar
02.01.2014
Hej, jag tror inte att du blivit gravid, chansen är nog jätte jätte liten. Men risken finns. Alltid om man inte använder något sorts skydd, typ p-piller, kondom eller något annat så finns risken att man kan bli gravid. Det lönar sig inte att chansa. Killen behöver inte få utlösning, det kan simma ut enstaka spermier också innan han kommer. Det kan man aldrig vara helt säker på. Att din mens är försenad, kan ha många orsaker. Kanske den har kommit nu redan, det är ju någon dag sen du skrev. Men som sagt var, en ätstörning kan vara orsaken, men lika gärna kan det vara på grund av att du spänner dig och är nervös. Om man går omkring och är jätte rädd att vara gravid så brukar mensen bli försenad. Men om din mens är över en vecka sen så kan du göra ett graviditetstest, man får dem i varje varuhus och på apotek. Mitt råd om ni har planer på att fortsätta ha sex är att ni börjar använda någon form av preventivmedel, det finns så många att välja på i dagens läge. Onödigt att man ska lida och vara nervös och kanske inte kunna sova över en sån sak :)
Lycka till!
Kram från ungdomsinformatören Sanna