Super lite mens!
26.10.2014
hej!
Den 30 sep. Kom det 1tsk blod och jag trodde att min mens började, men det kom inget mer. Den 24 okt. kom det 1tsk blod igen, men sen kom det inget mer! Vad kan vara fel?
Jag äter inte mer/mindre än vad jag har gjort den senaste tiden, jag stressar inte mer än vad jag annars gör. Jag är oskuld så gravid är jag inte. Tacksam för svar!!!! hjäpl!?!?!?!?!

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
Ungdomsinformatören Sanna svarar
31.10.2014
Hej, vi ska kolla upp med en av våra experter, svaret kommer här under.
Hälsar ungdomsinformatören Sanna
Hej.
Det är nog ingenting du behöver bekymra dig över fast mensen är jättesparsam vissa månader. Om man inte äter p-piller så är det den egna hjärnan och den egna hormonproduktionen som styr menstruationscykeln och det är inte ovanligt att mensen ibland är mer sparsam - eller mer riklig, på samma sätt som blodet ibalnd kan vara mörkt och ibalnd ljusare. Jag tror med andra ord inte att det är något fel på dig.
Det är nog bara att följa med situationen och se hur nästa mens är. Om den fortsätter vara väldigt spasam i flera månader till så kan du ju boka tid för en gynekologisk undersökning men jag tror att dethär "problemet" kommer att lösa sig av sig själv.
Vänliga hälsningar
Tessi