Orolig
28.11.2018
Hej! Jag och min pojkvän hade sex 15.11 och 22.11 vi använde kondom och den var hel. Ena gången så runkade jag av honom men jag var noga med att det inte komma på min ena hand och sen efter tvättade jag med vatten och sen så onanerade jag med den handen som jag tror att ja inte fick någon sperma på.
Min mens är lite "oregelbunden" för den kom 20.7 sen kom den 19.8 och sen 16.9 och sen kom den 11.10 och sen 5.11.
Jag brukar ha sjuka bröst före mensen. Men nu har jag mått lite illa från och till i typ 3 dagar och haft lite liknande mensvärks känningar i några dagar men jag har inte sjuka bröst. (Har haft lite mensvärks känningar förr före mensen).
Så nu undrar jag kan det vara mensen som är på kommande eller kan jag ändå vara gravid. Och ifall att jag är det vad ska jag göra för vill inte att mina föräldrar ska veta om det. ...

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
05.12.2018
Hej.
Det låter väldigt osannolikt att du skulle ha blivit gravid. För att en graviditet skall uppstå så kräver det att en spermie orkar simma ända upp i äggledaren och befrukta ägget. Och om ni använde kondom och kondomen var hel så utesluts den möjligheten. Via handen kan inte spermier överföras och sedan befrukta något ägg, inte på det sättet som du beskriver.
Och om din blödning nu har kommit så är det nog bara tt pusta ut. Fortsätt att skydda er, varje gång, så behöver du inte stressa över saken.
Kram
Tessi