Panik!
05.08.2018
Hej! Min mens är 2 veckor för tidig (igen)! Min vanilga mens skulle komma nu, men för 2 veckor sedan slutade en "för tidig mens" som jag fick 2 veckor efter den "vanliga". Vad är det som händer?
orolig

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
07.08.2018
Hej.
Med tanke på din ålder så är det inget konstigt alls med att din mens är oregelbunden. Ibland kan det betyda att den är sen, ibland att den är tidig och ibland att man får mellanblödningar. Alltid är det inte så lätt att veta skillnad på vad som är en mellanblödning och vad som är en mens.
Det finns inte sådär jättemycket du kan göra åt saken, annat än att försöka ta det lugnt och inte oroa dig. Det betyder inte att någonting skulle vara fel. Snarare är det ett tecken på att din kropp ännu håller på och utvecklas och inte är riktigt klar med det ännu.
Försök att ta det med ro och sköta om dig själv. Som läget ser ut nu är det ingenting du behöver oroa dig över.
Kram
Tessi