Psykolog
05.01.2023
Jag vet att jag är i behov av att gå till en psykolog men vågar inte. Jag är rädd att bli stämplad som psykiskt sjuk om jag går dit Iiiiii
my do

Utvecklingspsykologistuderande My svarar
16.01.2023
Hej och vad roligt att du hör av dig! :)
Psykologer har tystnadsplikt vilket innebär att  ingen inom vården får lämna ut uppgifter om dig utan att du godkänt det. På detta sätt behöver ingen annan än du själv veta om att du går till en psykolog. Det kan kännas jobbigt att gå till en psykolog de första gångerna men du kan försöka tänka på att de finns där för att hjälpa dig. Ifall du själv vill, kan du berätta åt en nära att du går till en psykolog eftersom det kan hjälpa och vara skönt att få prata med någon om det :) Det är inget fel att gå till en psykolog, det är typ samma som att gå till en läkare när du är sjuk. Inget att skämmas över!
Sköt om dig!
My