Hjälp!
06.09.2018
Hej!
Jag fundrar om man kan ha samlag medans man äter flagyl comp? Kuren är 10 dagar och jag låg på den 9:onde. Kan de förstöra hela kuren?
Fundersam Fundersam

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
06.09.2018
Hej.
Flagyl comp kan man använda av lite olika anledningar, och jag vet ju inte exakt vilken orsaken är till att du använder det just nu. Jag ser egentligen inte någon risk med att ha sex samtidigt som man behandlar sig med den, annat än att om killen får utlösning i dig så kan det röra till det med slidans pH-värde lite, och ifall att orsaken till att du använder medicinen ät svampinfektion så borde eventuellt din partner också behandlas eftersom även killar kan ha svampinfektion och att det då finns en risk att man för infektionen fram och tillbaka mellan varandra om inte båda blir behandlade.
Men om allting känns bra så tror jag inte att du behöver oroa dig. Tvätta dig efter sex, och om det är möjligt så försök undvika att killen får utlösning inuti dig så länge du har besvär med slidans pH-värde eller känner irritation. Sen då underlivet mår bättre behöver man inte vara riktigt lika petig.
Men för att svara kort på din fråga så Nej, jag tror inte att du har förstört någonting genom att ha sex under pågående Flagyl-kur.
Kram
Tessi