Super ömma bröst
31.10.2018
Hej
Jag vet inte varför men jag har de senaste dagarna haft jätte ont i mina bröst. Fast inget rör dom, om jag ligger ner och sedan stiger upp så dom rör sig tar det jätte ont!
Vad kan dethär bero på?

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
02.11.2018
Hej.
Ofta hänger ömma bröst ihop med menscykeln på ett eller annat sätt. Antingen så att man kan känna av det runt ägglossning, eller strax innan mensen. Det är inte ett tecken på att någonting är fel utan helt normalt.
Du befinner dig i en ålder då din kropp ännu försöker lista ut hur den skall fungera, så det är möjligt att det kommer att bli återkommande att brösten ömmar, men det kan också vara tillfälligt. Det gäller bara att vänta och se.
Men ingen fara. Det låter helt normalt.
Kram
Tessi