flytningar
22.08.2014
jag använder mig av Diane piller mot min hy, Det skyddar mot graviditet. jag och min pojkvän har haft oskyddat sex efter att jag började använda mig av Diane men nu efter att jag tagit alla 21 tabletter och fått min mens under de 7 dagarna som man har paus och börjat igen med tabletterna efter men dagen där efter hade jag och min pojkvän sex då klagade han på att det luktade lite konstigt och det har aldrig hänt efter det så började jag få bruna illaluktande flytningar som jag haft i en dag men det svider inte när jag kissar eller några andra liknande symptom i underlivet , vad kan det vara ? sara

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
22.08.2014
Hej.
Om det luktar konstigt så brukar det vara ett ganska tydligt tecken på någon infektion. Det kan vara en helt harmlös och ofarlig infektion - men ibland behöver den ändå behandlas med någon medicin för att gå över. Jag tror inte att flytningarna har med dina nya p-piller att göra, även om de i vissa fall nog kan ändra på flytningarnas mängd eller konsistens, men flytningarna skall ändå inte lukta illa. Jag föreslår därför att du skulle besöka en vårdcentral och tala med en hälsosyster eller en läkare så kan ett prov tas (antingen från urinen eller slidan) och du kan få den behandling du behöver.
Vänliga hälsningar
Tessi