Håller min fitta på att ruttna?
31.01.2015
När jag skulle onanera så märkte jag att det va något brunaktigt i vätskan. Hela vätskan var inte brun utan det var som små bitar av något brunt i. Jag undrar om jag borde kolla upp det eller om det kan vara något farligt? Orolig

Hälsovårdaren-barnmorskan Annika svarar
Ungdomsinformatören Liselott svarar
03.02.2015
Hej!
Vår hälsovårdare-barnmorska Annika kommer i jobb här på Decibel imorgon onsdag, så då kommer hon att svara. Men kort: ruttnar gör du INTE!!! Då är det mer troligt att det är lite blod, kanske från ett tidigare sår inuti slidan eller lite rester av förra eller förblödningar inför mensen. Vissa kan också blöda en smula i samband med ägglossningen.
Hälsar ungdomsinformatören Liselott
Hej Orolig! Du fick bra svar av Liselott! Ingen risk för att någonting skulle ruttna för dej! :) Det var nog lite blodstrimmor bara i dina flytningar. Helt normalt och inget att oroa sig för. Du kan ha haft ett litet litet sår i slemhinnan i slidan eller också något innan din mens kom igång / efter mens av slemhinnan som stöttes ut lite ur livmodern.
Med vänlig hälsning,   Annika   barnmorska - hälsovårdare