nagellacket försvann?
28.02.2014
Hej jag hade laggt nagellack på naglaarna igår men sedan idag skulle jag onanera med fingrarna och sedan plötsligt varr nagellacket borta! Kan det har försvunnit in i slidan? Och är det farligt? ööö

Ungdomsinformatören Liselott svarar
03.03.2014
Hej!
Mystiskt! Har nog hört om att flagor av nagellacket skulle lossna när man onanerar, men aldrig ALLT nagellack??? Nog för att miljön i slidan är sur (PH 3,8-4,4) men kan inte förstå hur det skulle spela sååå roll för nagellacket. Då skulle enda förklaringen vara att nagellacket var av den (dåliga) sorten som lätt lossnar när naglarna är fuktiga en längre stund, som typ i bastun, och att fukten i slidan gjorde att det lossnade. Det är nu säkert inte så farligt, även om det troligen inte är hälsosamt för slidan heller. Nagellacket borde nog "rinna ut" tillsammans med de vanliga flytningarna, men du kan ju hålla lite extra koll, tex att det inte börjar klia eller svida.
Hälsar ungdomsinformatören Liselott