Push up = häng tuttar?
31.01.2014
Hej, jag undrar om man akn få häng tuttar av push up bh:ar?
Jag brukar använda det, faktiskt bombshell. Är inte slampig eller så, det är bara att brösten ser ännu större ut, även när man har flera tröjor över. Annars brukar min mage puta ut mer än mina bröst.
Jag har en B-kupa som jag inte vet namnet på. Den brukar jag ha när jag tränar, eftersom jag inte vill att mina tuttar ska se större ut, samt är det skönare.
Men i skolan brukar jag ha 70A på bombshellen.
Och jag vågar inte sluta med den, eftersom det kommer bli en synlig skillnad och jag skulle dö om någon kommenterade det.
Och skulle ingen kille märka det så skulle tjejerna märka. För alla är så elaka och vill ha störst tuttar och gör att man skäms över att man har små tuttar medan dem har antingen C, D eller E.
Så min fråga är om jag kommer få häng tuttar av detta?
Min bröst växer inte särskilt snabbt, utan i en ganska normal takt. I samma takt som resten av min kropp typ.
Jag brukar få röda märken från axelbanden på axlarna och undrar om detta icke-stöd till brösten kan leda till att dem blir hängiga?
Sedan pressar även min äldre kusin mig till att använda det. Hon menar väl, och hon har naturligt stora tuttar och hade betydligt större än mig när hon var i min ålder, troligen för att hon fick sin mens väldigt tidigt (elva), men det gör att hon tycker att jag borde ha det. Hon är den som fått mig att köpa push up och bombshell bh:ar.
Skulle det vara bättre om jag slutade med sådana bh:ar, och hur märkbart kommer det egentligen vara? och varför ska man/tycker många att man ska ha stora tuttar och det är typ bra/fint? :(
Vad för sorts bh:ar ska jag köpa om jag byter?
Har btw aldrig hittat en bh som sitter perfekt, vilket har bidragit till att det var så lätt att glida från vanliga bh:ar till push up.
Kan en kille sluta gilla en om han märker att tjejens tuttar blivit mindre? ://

Ungdomsinformatörerna Liselott och Sanna svarar
06.02.2014
Hej!
För det första: När det gäller sådana här grejer, så brukar det vara man själv som märker den största skillnaden - inte alla andra. Man inbillar sig lätt att de också ska se skillnader direkt - och dessutom bli elaka om det - men det är sällan så. Ärligt talat bryr sig folk inte så mycket om andras utseende som man skulle tro. Och även om de skulle kommentera något på någon annans kropp, vilket i och för sig är rätt vanligt i dagens utseendefixerande och nästan hysteriskt jämförande värld, så har de ändå glömt det nästa sekund. För det enda som lämnar i deras hjärna var ändå bara vad reslutatet av förändringen hos någon annan innebär för DEM. Typ att om en tjej med mindre bröst än du kommenterar att dina bröst blivit mindre, så är det enda hon egentligen tänker nog att "puh, tur, så behöver jag inte känna mig lika mycket som en planka". Egentligen spelar det alltså ingen roll för henne hur du ser ut, annat än hur hon ser ut själv i jämförelse med dig. Så därför också ska du försöka strunta i vad andra tycker och tänker. None of their business anyway!
Dessutom, känner du att du behöver ha något slags förklaring till varför du fått "mindre" bröst, och inte vill säga sanningen - vilket du ändå skulle må bäst av - så kan du ju köra med någon förklaring, som i och för sig kunde vara helt sann (för någon annan):
- Jag har gått ner i vikt (och eftersom brösten mestadels består av fettvävnad, så minskar de i storlek)
- Jag har förlorat vätska som lagrats i kroppen (när man samlar vätska så samlas det även i brösten. Tex myten om att man skulle få större bröst av att börja äta p-piller kommer av att en vanlig bieffekt av att börja med ett hormonellt preventivmedel är just att kroppen kan samla på sig vätska).
- Jag bytte BH-modell till något bekvämare, mera stödande och inte fullt så "in your face". Jag tycker inte det är snyggt med BH:ar som gör så att det ser ut som brösten skulle sitta strax under hakan, det är liksom sååå wannabee bimbo... ;)
- Kanske jag bara växt på längden och därför ser det bara ut som om tuttarna blivit mindre, fastän de inte blivit det.
Eller så utnyttjar du det faktum att det är vinter och går klädd i lite tjocka tröjor och liknande ett tag medan du är klädd i ny, bättre BH. Folk kommer knappast att märka så mycket.
Men hursomhelst är det INTE sant att du skulle få hängbröst av pusch-up eller bombshell. De stöder nog de också, även om de kanske inte gör det lika bra som en riktigt bra BH kan göra. Däremot kanske det blir tungt för axlarna i längden om man har smala axelband som i sig inte gör något av det stödande jobbet utan bara skär in. Så vi skulle nog rekommendera att du köpte en ordentlig Bh eller tre. Det lönar sig absolut att gå till en riktig underklädesaffär och inte till första bästa modevaruhus underklädesavdelning där det är mest bara spets, flufffluff och Hello Kitty - typ. Nu vet vi ju inte var du bor, men åtminstone flera större städer i Finland har Change-butiker, de är riktigt bra! Framförallt är personalen där duktig på att hitta rätt modell åt rätt tjej. Och de har riktigt snygga saker också, inte alls mormor-stilen. Oavsett så lönar det sig nog att du läser igenom vår köpa-BH-guide här på Decibel, du hittar den under Bröst.
Slutligen, angående killars tyckande och tänkande: skulle en kille, mot förmodan, gilla dig mindre om du fick mindre bröst, så kan du genast stämpla orden utseendefixerad skitstövel i pannan på honom. Spelar bröststorleken roll för hur mycket han uppriktigt tycker om en människa, så är han knappast något att ha! Det är väl ändå mest din insida du vill bli omtyckt för, inte kup-storleken, eller hur? Och nä, det finns inte många bra pojkvänsmaterial som skulle bry sig om bröststorleken. De brukar anse att brösten på den de gillar är de snyggaste i världen, oavsett storlek, form och häng-grad, för att de sitter på just Henne <3!
Hälsar ungdomsinformatörerna Liselott och Sanna