svart i underlivet
30.06.2014
Hej! I går så började de gör a ont i mitt underliv så jag kollade med speglen pch upptäckte att de va litte svart och i dag är det mer svart ! Vad gör jag!??är det farligt?!? tova

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
01.07.2014
Hej.
Det är jättesvårt att säga vad det svarta i ditt underliv är då jag inte vet om det är som ett födelsemärke eller mer som ett blåmärke? Gör det ont på ett stort område eller bara då du klämmer på det svarta? Gör det ont att sitta eller gå? Kan det vara en fästing? eller ett litet sår? Jag tycker att du borde visa upp det för någon för att ta reda på vad det är, speciellt om det gör mer ont idag än det gjorde igår. Jag förstår att det kan kännas läskigt att gå till en läkare eller sjuksyster och visa en så privat del av kroppen, men jag tror att du skulle känna dig lugnare efteråt då de fått kolla vad det svarta är. Försök att först lugnt och sakligt berätta det för t.ex. din mamma, det kan kännas genant men jag tror säkert att hon kommer att hjälpa dig. (Om du inte vet hur du skall berätta för henne så kan du kanske printa ut din fråga och mitt svar och be henne läsa det så får ni fundera på hur ni gör sen.)
Hälsningar
Tessi