Jätte orolig
07.08.2021
Hej! Jag är en tjej som har problem med underlivet. Har nu under en tid trott att jag haft svamp i underlivet och mamma köpte medicin till mig till det och tillförst hjälpte det men nu några dagar senare så har jag fått JÄTTE mycket flytningar, det liksom ”RINNER” ur trosan.. varför? Orolig Tjej
Malin W N

Barnmorska och sexualrådgivare Malin svarar
11.08.2021
Hej!
Det låter inte som svamp! Snarare som en obalans i underlivet. Har du haft oskyddat samlag? Om du har haft det, ska du testa dig för könsjukdomar. Om du inte haft samlag alls, eller använt kondom - så kan det alltså handla om en obalans. Obalans är inte alls farligt, och inget att skämmas över! Den brukar gå över av sig själv. Om det börjar lukta mycket så behöver du få medicin för det också, och det hjälper en gynekolog till med! Så avvakta, och om det blir värre - prata gärna med mamma om att du tror du fått en obalans i underlivet efter svampbehandlingen - vilket är väldigt vanligt!
Kram på dig!
Malin