Knarrande säng
12.08.2021
Hej! Ja har ett ganska konstigt problem men vet int vem jag ska fråga så undrar om ni kanske vet nå. Min säng har börjat knarra, och jag har kommit fram till att det kommer från fjädrorna, antagligen att dom på nå sätt har flyttat på sig och hamnat precis under plankorna så att det knarrar när fjädrorna trycks ner mot plankorna. Va kan jag göra för att fix dehär problemet? Jag har liksom bara haft sängen i ett halvt år, så vill int rikti köp ny ännu.

Ungdomsinformatör Kix svarar
17.08.2021
Hejsan!
Tack för din fråga. Kan förstå att det blir irriterande när sängen knarrar. Nu vet jag inte i vilken prisklass du har köpt sängen, men ett halvår känns nog som väldigt kort tid för den att börja knarra. Ifall du har något kvitto på den så skulle jag rekommendera att gå tillbaka till stället du köpte den från för att klaga. Kolla upp om det finns någon typ av garanti på sängen. Även om du inte har kvitto så tycker jag att du kan gå och klaga, men då kan man inte förvänta sig att de ska göra så mycket åt det.
Du säger att det låter som att fjädrarna låter, men det du själv kan kolla ännu är om benen på sängen sitter fastskruvade stadigt, för ostadiga ben kan få en säng att knarra. Det du också kan prova är att vända på sängen så att huvudändan är i fotändan och tvärtom, så nöts fjädrarna "jämnare", det kan hjälpa ett tag. Om du är händig kan du också prova lägga in "stödben" i mitten under sängen.
Lycka till!
Mvh, Kix