Om att bo ihop
14.09.2021
Hej
Vet inte om detta är ett problem.När jag bor hos min pappa så är hans flickvän ochså där.När jag ska sova i hör jag dom ha sex.De är inte så tysta av sig.Nu till min fråga ska jag ta om det med pappa.?

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
14.09.2021
Hej,
Det är egentligen helt och hållet upp till dig själv om du vill diskutera saken med din pappa. Om du upplever att det är ett problem, och att du blir illa berörd av att höra dem så skall du absolut ta upp saken. Det kan vara obehagligt att höra någon annan ha sex, och kanske speciellt om det är en förälder. Även om du inte längre är ett barn så är du ju fortfarande ett barn i förhållande till din förälder och de borde iaf ta hänsyn till att försöka dämpa sig då du är där.
Om du däremot inte bryr dig så mycket så är det inte heller någonting du måste göra. Du måste helt enkelt bestämma det själv.
Kram,
Tessi