bristningar
02.01.2019
hej jag och min kille har dejtat ett tag nu och han skulle vilja ha sex,jag också men jag vill int att mina vänner ska se att jag har bristningar så hur i hela fridens namn ska min kille få se?! de skulle aldrig döma mig för det är helt normalt och man kan lita på dom till 100% men det känns verkligen inte bekvämt...hur ska jag göra? kan man få bort de på någåt sätt snabbt? vill ju inte vara oskuld hela livet pga av min kropp heller ):

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
03.01.2019
Hej.
Precis som du skriver så är hudbristningar någonting helt normalt, och nästan alla i din ålder har det. Det är helt på riktigt inte någonting som du behöver skämmas över eller slösa tid och energi på att stressa över.
Tänk dig att det skulle vara andra vägen, att det är din kille som skulle ha dem. Skulle du då reagera negativt på hans bristningar? Skulle du märka dem överhuvudtaget??
Nästan alla människor har någon fysisk egenskap som de är självmedvetna över, men det betyder inte att de är "brister", utan de är helt enkelt en del av vad vi är. Lita på att din kille är tillräckligt smart för att förstå att du är en riktig människa med en riktig kropp. Om han inte är tillräckligt mogen för att förstå det så skall du inte ligga med honom.
Respektera dig själv och tro på mig då jag säger att det faktiskt inte spelar någon roll fast du har hudbristningar. De betyder bara att du utvecklas och att din kropp förändras. De är inte ett problem.
Tyck om dig själv.
Kram
Tessi