problem med ögonfransar
22.12.2017
Hej
Jag har några ögonfransar längst mot ögonvrån som har börjat växa innåt.
Ibland så känns de väldigt irriterande i ögonen.
Vad skall jag göra för att slippa det?

Ungdomsinformatören Liselott svarar
09.01.2018
Hej!
Ursäkta, ursäkta, plötsligt märkte jag att det var tomt i din fråga! Jag är säker på att det stått något här i svarsrutan, men nu vet jag inte om det skett något mänskligt eller digitalt misstag! Hursomhelst var svaret ganska enkelt: du behöver kanske nog ändå få ögat kollat av en läkare eller ögonläkare. Ögonfransar som växer inåt mot hornhinnan kan vara både jobbigt och orsaka problem, så i värsta fall behöver det åtgärdas. Gå först tex till skolhälsovårdaren, som kan ge remiss till rätt ställe sedan. Ögonen ska man vara försiktig med, så har du ännu problem, så ska du uppsöka vård.
Håller tummarna att problemet snart är löst! Hälsar Liselott