Aknevård i Jeppis
02.10.2023
Hej!
Jag har, vad jag tror är, en cyst. Skulle vilja få den borttagen men vet inte vart man ska vända sig. Är det en kosmetolog eller en läkare, kanske dermatolog? Hjälp!!

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
03.10.2023
Hej,
Eftersom jag inte vet hur din hud ser ut så är det svårt att ge dig ett exakt svar, men jag tycker att du skall börja med att boka en tid till läkare på hvc så får hen ta ställning till om du skall skickas vidare till en hudläkare. Om det handlar om cystisk akne så finns det mediciner som kan hjälpa och ifall att du just nu har någon större cysta så kan det vara bra om läkaren kan undersöka dig för att bedöma vad som skall göras.
Ring till hvc och boka en tid.
Kram,
Tessi