BH
02.02.2014
Hejsan!
Jag lider av att ha två olika bröst. Det ena är mycket större och "hängigare" än det andra. Det är hopplöst att hitta en bh som sitter helt perfekt för mig och en bh som gör så att mina bröst ser bra ut. Har jätte svårt att använda toppar som är U-ringade eller V-ringade. Måste ständigt ha toppar som går upp till halsen typ. Så nu undrar jag om det finns någon underklädes butik i Vasa med svensksspråkig service, där de hjälper en att mäta och välja ut en perfekt BH som passar just mina bröst?
Ha det bra!

Ungdomsinformatören Sanna svarar
07.02.2014
Hej, jag vet exakt vad du menar, jag har samma. Eller åtm har jag haft, nu är båda lika hängiga ;)
Jag skulle tro att du kan få välldigt bra hjälp på de flesta av butikerna som säljer underkläder i Vasa. Vi har själva bra erfarenheter av butikerna i GW gallerian, där ligger de ju alla på rad dessutom så det är ju behändigt. Fråga hjälp av expediten, de vill jätte gärna hjälpa och söka fram det som passar. Det är ju mycket roligare än att bara stå i kassan och ta betalt ;)
De vet vilka modeller de säljer och till hurudana bröst de brukar passa. Om du har möjlighet att gå en vardag mitt på dagen skulle det säkert också hjälpa, en lördags eftermiddag har de säkert tyvärr så fullt upp att de inte hinner med något extra fast de gärna skulle vilja. Men om du inte kan mitt på dagen en vanlig dag så går du en lördag eller söndag. Säg att du behöver hjälp med att hitta en bra och stadig bh som passar till dig. De har set 1000-tals olika kroppar och bröst och jag vet helt säkert att du inte är den enda som har olika stora bröst!!!
Modigt fram till expediten så får du helt säkert den hjälp du behöver. Specialbutiker brukar vara så jätte dyra tyvärr och jag tycker att jag fått lika bra service i de billigare butikskedjorna. Lycka till!
Hälsar ungdomsinformatören Sanna