bh problem
09.07.2014
Hej! Jag har ett litet problem .. var hittar man bhar i större kupstorlel än typ hm (till c tror ja de har sist jag tittade ) i jakobstad eller kokkola som är lite billigare men ändå hållbar å fina ? Har 75 dd å växer ännu.. -_- maria

Ungdomsinformatören Liselott svarar
11.07.2014
Hej!
Äschdå, nu är vi inte riktigt insatta i vilka butiker som finns i Jakobstad och Karleby (dags för roadtrip i sommar?), men åtminstone i Vasa vet vi att KapAhl och Cubus har större storlekar. Vi vet att Cubus har åtminstone F- (eller till och med G-) kupor och tippar på att KapAhl kan ha så mycket som E (DD). Det finns säkert fler som har större storlekar, och det finns en hel hög butiker både i i centrum och i GW Galleria i Stenhaga (på vägen in till Vasa när man kommer norrifrån, vid första nya rondellen efter nya bron över nya omfartsvägen). Åtminstone Lindex inne i Vasa centrum har också större storlekar, åtminstone DD, de har en stor avdelning för underkläder i samma hus som Citymarket vid torget. Kanske du och dina kompisar/morsa skulle ta en roadtrip söderut i sommar? ;)
Sedan finns det såklart en massa bra underklädesbutiker, och vi skulle faktiskt rekommendera ett besök i en sådan! Se, om du har en större byst, så skulle det vara jätteviktigt att du har en BH som verkligen sitter rätt och framförallt stöder på rätt sätt, så att du inte får tex bristningar eller ryggont eller puckelrygg som äldre (believe me, har själv G-kupa!) Att hitta en sådan går så mycket lättare om man får hjälp av en kunnig och specialiserad försäljare, och sådana har de på riktiga underklädesbutiker. Jag skulle tex rekommendera Change, som har både butiker här och var i Finland och nätshop, http://change.com/fi/
Och så ska du såklart läsa mera om BH:ar på våra infosidor!
Hälsar ungdomsinformatören Liselott