Bikini
28.02.2015
Halloj! Jag har funderat på att köpa en ny bikini men vet inte hurudan modell jag ska ha. Jag har breda axlar och lite kantiga former.Typ normala bröst a-b kupa. Åså har jag också ganska kort överkropp. Tack på förhand! Fågeln

Ungdomsinformatören Liselott svarar
06.03.2015
Hej Fågeln!
Äsch, det är nog alltid lite svårt att rekommendera något när man inte vet hur personen ser ut. Plus att du ju har eget tycke och smak - och så finns det bara ett visst utbud i butikerna utgående från de trender som gäller just nu. Men vissa rekommendationer finns det nog utgående från kroppsform. Vi har skrivit en del om det på infosidorna om just kroppsform och klädval, så läs mera där sedan. Där står bland annat om breda axlar att "V-ringningar trollar bort breda axlar, likaså breda axelband, A-linjeformade överdelar, puffärmar och smycken som hänger nedanför bysten. Akta dig för halterneck, smala axelband och tighta t-skjortsärmar."
Kolla sedan vad som gäller för underdelen beroende på hur dina höfter och rumpa ser ut - tack och lov brukar många större firmor ha olika kombinerbara alternativ. Fast det lönar sig absolut att pröva de olika delarna och modellerna istället för att chansa och köpa via nätet. Bikini är ju ändå ett rätt kinkigt klädesplagg som man ska trivas i för att alls ha den på sig.
Hoppas du fick hjälp av infosidorna :)
Hälsar ungdomsinformatören Liselott