Brännskada på låret
20.07.2014
Hej. Alltså nu är det så här att jag satte mig på min plattång. Jag är så sjukt klumpig. Jag lade den på sängen och så glömde jag bort det och satte mig på den. Så sjukt dumt gjort av mig. Nu så jag har två mörka streck på baksidan av mitt ena lår. Dem ser helt ärligt ut som maskar. Det är så pinsamt, speciellt nu när det är sommar och jag vill bada och ha shorts. Vad ska jag göra? Jag pillar inte på det eller något. Ska jag bara vänta eller? Jag vill inte göra det haha. Kan man inte få bort det på ett snabbare sätt? Har hört att Aloe Vera är bra? Kan man köpa någonting på Apoteket? Uhh, snälla hjälp!? :(

Ungdomsinformatörerna Sanna och Lena svarar
23.07.2014
Hej :(!
Ajdå! :/ Nå, som tur så gick det inte värre än så. Du ska absolut inte röra brännskadorna och det du kan göra nu är nog tyvärr bara att vänta att skadorna läks. Det kommer troligen att ta åtminstone 2-3 veckor innan de läks helt. Om brännskadan gått djupt kan det lämna ärr men annars borde huden återhämta sig helt. Tyvärr kan man inte få brännskadorna bort snabbare, men du kan gärna sätta lite Aloe vera eller Bepanthen (fås från apoteket utan recept) på skadorna. Det kan underlätta läkningsprocessen.
Du behöver inte skämmas för brännskadorna, misstag händer alla. Sköt om dig!
Hälsar ungdomsinformatörerna Lena och Sanna
ps. LR emergency spray som rekommenderas i kommentaren är mycket effektivt, kolla på nätet om du hittar någon som säljer LR nära dig. Annars brukar de nog röra sig på olika marknader och liknande.