Bred rumpa
17.02.2014
Hej, Jag har länge funderat på hur man får en mindre och plattare rumpa. Min rumpa är så bred och stor o skulle vilja ha en mindre. Hur ska man göra? räcker det med att man är ute och gå eller springer eller måste man träna något annat? Tack för att ni finns. Svara gärna så snabbt som möjligt, tacksam för svar!

Ungdomsinformatörerna Liselott och Lena svarar
24.02.2014
Hej!
Att forma rumpan och benen går bra med raska promenader eller springturer. Men det går ju aldrig att punktförbränna fett, så resultaten kommer att synas på hela kroppen, inte bara benen. Om man vill förbränna fett, ska man göra längre träningspass, tex en rask promenad eller en lugn springtur som varar i över en timme går bra.
Men man skall också se på vad man äter - se till att du inte äter för mycket sötsaker, godis och skräpmat. Ät annars mångsidigt och regelbundet, gärna mycket grönsaker och vanligt husmanskost.
Kom ihåg att vi alla har en egen kroppsform, vissa har starkare underkropp och breda höfter, medan andra kanske är spinkigt smala och har alltid varit det, eftersom det hos dem är genetiskt. Alla är vi vackra på vårt eget sätt, det är inte meningen att vi alla skall rymmas i en och samma mått.
Det är aldrig fel att motionera och äta hälsosamt, men gör det för att själv må bra och se bra ut. Skapa inga komplex över något som högst troligen bara sitter i dina egna tankar. Lär dig att tycka om dig sådan som du är, det är mycket värdefullare än att se ut på ett visst sätt. Kolla här hur man får bättre självkänsla!
Hälsar ungdomsinformatörerna Lena och Liselott
p.s. tack själv för att du finns! Vi är här för er! <3