hej
24.06.2014
Hej jag skrev för jäääätte längesedan hit, de va nångång i förra året. Hittar ju inte min fråga nu. Meb iaf skrev jag om hur jag hade ångest över min kropp och hur jag inte kunde gå på stranden utan att tänka att magen putar ut och att den gjorde det, att jd ville gå ner några kilon och skaffa sexpack och att jag har synliga ben och armmuskler....
Ja tänkte skriva hit nu pånytt, jag började träna mera och lyckades skaffa och har ennu sixpack och synliga muskler, när jag nu går på stranden, vilket man inte kan typ göra i vårt väder nu känner jag mig lycklig. Inte för musklernas skull utan det känns så skönt att vara nöjd med sig själv. Jag insåg också då när jag skrev frågan, att jag måste bygga opp mitt självförtroende och självkänsla. Har läst igenom nätet Mia törnbloms böcker intalat mig själv att jag duger och nu känner jag att jag DUGER. Tack vare min målmedvetenhet står jag var jag står idag. Jag skryter inte och jag vill inte skryta men nålite stolt är jag iaf :)

Ungdomsinformatören Liselott svarar
Praktikant vid Decibel Angelica svarar
30.06.2014
Hej vännen!
Åååå vad ljuvligt - åååå vad glada vi blev av att läsa din "fråga"! Så så sååå stolta över dig och så glada att vi kunde hjälpa att vi printade ut ditt brev och satte upp det på vår "Wall of fame". Det är en anslagstavla här på kontoret dit vi sätter allt som gör oss glada, smarta saker ni eller någon annan sagt, frågor eller frågeställare vi borde minnas osv. Och ditt brev är minnesvärt på alla sätt och vis! För det var så skönt att läsa att du hade gjort precis som vi skulle ge som råd, att ändå tänka mest på hur det känns innuti. Jo, klart att det är fint att du jobbat fram dina muskler osv, men det allra viktigaste jobbet är ju ändå det man gör för den egna självkänslan och självförtroendet - utan det spelar musklerna ingen roll. Man kan inte bli nöjd med utsidan om man inte är nöjd med insidan!
Du är ett levande bevis på att det rådet faktiskt funkar. Så textbok-exempel att vi gärna skulle sätta en länk till din fråga från infodelens förstasida om Självkänsla och självförtroende - får vi det? (sätt isåfall ett litet OK här som kommentar på din egen fråga/brev). Så att andra ska se att det visst lönar sig att tänka som du gjorde och inte fokusera på utsidan? Du får sällskap där också i så fall av storasyster-sommarjobbaren Angelicas senaste blogginlägg (http://decibelfi.wordpress.com/2014/06/25/flytta-pa-dig-jvla-fetto/).
Stooooooooooooooooooor kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam - och fortsätt tänka på just precis det där sättet! Det kommer svackor och toppar i självförtroende, men huvudsaker är att man rör sig på höglänt mark och inte träskmark ;)
Hälsar ungdomsinformatören Liselott och storasyster-sommarjobbaren Angelica