Invisalign
28.01.2015
Hej, jag undrar om/var man kan få Invisalign behandling? Skulle jätte gärna vilja prova det för att fixa leendet (vilket behövs). Jag har googlat mycket och jag vet att Invisalign skulle vara något för mig.
Finns det någon erfaren tandläkare i närheten av Vasa/någon annan stans som ni skulle rekommendera? :)
Eller skulle ni rekommendera en traditionell räls istället för Invisalign? Skulle vilja fixa några störande gluggar...
Är det prismässigt stor skillnad? Sara

Ungdomsinformatören Liselott svarar
03.02.2015
Hej Sara!
Som vi just svarade åt Lisa ("Tandställning" 28.1.2015), så lönar det sig nog att tala med en tandläkare om det här, eftersom man nog behöver se din mun för att kunna svara på dina frågor. Åt Lisa rekommenderade vi Oral Hammaslääkärit i Vasa, http://www.oral.fi/sv/Enheter/tandlakare-Vasa/, men det finns säkert fler som kan göra tandställningar och Invisalign. Det kan vara bra att ta kontakt med flera och fråga upp för att sedan tex kunna jämföra priser - men akta så att du inte hamnar på flera undersökningsavgifter. Genom att googla på tandläkare + (din kommuns namn eller närmaste städerna/kommunerna) så får du fram kontaktuppgiftssajter.
Hälsar ungdomsinformatören Liselott