Liten
09.07.2014
Hej jag igen som skrev om min lilla fula kropp, men i andras ögon fin, liten och smidig med synliga abs. Ja skrev om att jag hamnar ha barnstorlekar och att xxs är emelkanåt för stor om mina 75AA bröst och om mina småa fötter. Ja ni gav en massa länkar o de e ja väldigt tacksam över, men grejjen är den att jag använder bara märkes kvalitetskläder. Alla gör det här hemma, vet ni nån sajt/ butik som säljer märkeskläder i småa storlekar. Stilen är vintage. Alla här hemma är inredningsfreakar o jag är kanske snäppet värre än morsan. Har kollat runt i blossom men där hittade jag inget nujust faktiskt snygga kläder men för stora. mystic magazine har ja också kollat in men finns det också någon nätsida. Tycker även om sport men de kläderna har jag inte särskillt svårt att hitta. Det är egentligen vardags skor/kläder med kvalitet och märkes jag söker. Ha det gött

Ungdomsinformatören Liselott svarar
10.07.2014
Hej igen!
Kollade du Zalando? Där kan man klicka i så att det visar bara små storlekar, från 32 och uppåt, av märkeskläderna? De flesta andra sajter, som Boozt.com, har så att man kan sortera enligt XS. Om du googlar ordet märkeskläder, designer kläder eller brandivaatteet eller laatubrändejä eller designer clothes eller andra liknande ord, så hittar du alla webbshopparna. Oftast har de så att man kan klicka i för små storlekar uppe eller till vänster på första sidan. Och kolla även engelska sidor, eftersom frakten faktiskt ofta är billigare från England än från Sverige (!).
I större städer finns också outlet-affärer där man kan göra riktiga kap, så ska du på resa kolla först var de har bra outlet-affärer eller köpcenter.
Att kolla med modebloggare kan också löna sig, de brukar veta sådant som få andra vet om varifrån man kan få tag på speciella märkeskläder billigt.
Och om du kan tänka dig begagnade kläder, så finns det allt från loppis-grupper för märkeskläder på Facebook till auktioner för märkeskläder - googla runt så kanske du hittar en guldgruva.
Hoppas du hittar mera härliga kläder som passar dig :)
Hälsar ungdomsinformatören Liselott