Ögonbryn
21.01.2014
Hej decibel!
Nu har jag en från jag har väldigt tjocka ögonbryn å ja vill plocka dem så att ja får snyggare ögonbryn! men de tar så otroligt sjukt å javet int rikti hu man gör... ja ha rakat lite ögonbrynen så att ja inte har ihop växta Its me again

Ungdomsinformatörerna Liselott och Sanna svarar
27.01.2014
Hej!
Först: Nejnejnej, raka INTE! Då blir hårstråna där bara grövre och mörkare - helt tvärt emot vad du vill alltså! Istället är det pincetten du ska använda. Med lite tur så blir hårstråna faktiskt både fjunigare och ljusare om man rycker bort dem med roten hela tiden. I vissa fall slutar de till och med växa.
Vet du vad, vi råkar ha en hel sida här på Decibel om ögonbryn, om allt från hurudan form de borde ha till hur man bedöva huden när man ska plocka dem med pincett och tycker att det gör ont! (Och hej, huden vänjer sig nog med att det gör ont, så småningom tar det inte sjukt alls, du måste bara orka dit). Kolla här: http://www.decibel.fi/information/kropp/utsida-och-utseende/smink-steg-for-steg/ogonbrynen
Så kika där först och fråga mera ifall det är något mer du funderar!
Hälsar ungdomsinformatörerna Liselott och Sanna