Panik typ
16.02.2015
Hej, jag är en tjej som har blivit jätteorolig över mitt hår, jag hatar att ha ner håret för det ör så tjockt och i vägen hela tiden dörför har jag upp det i höstsvans varje dag, men jag måste spraya väldigt mycket hårspray för att det ska hållas men då undrar jag om hårsprayet sliter på håret och gör att jag blir tunnhårig? Vill absolut inte det, har försökt hitta något hårspray utan alkoholi min hittar inte i någon butik... Snälla hjälp börjar bli orolig Panikgirl
Frisörerna på Hair House svarar

Ungdomsinformatören Sanna svarar
18.02.2015
Hejsan, ingen panik ;)
Våra frisörexperter kommer att svara på din fråga här under.
Hälsar ungdomsinformatören sanna
Hejsan!
En bra hjälp får du om du i handdukstorkat hår först sätter i en botten produkt, tex ett skum och sedan torkar du håret med fön bakåt (i den riktning du vill håret skall gå). Det gör att håret får en strävare yta, håret hålls då bättre på plats, samtidigt innehåller de flesta bottenprodukter värmeskydd.
Sedan till sprayen...
I alla sprayer finns många olika ämnen o ofta är det inte enbart alkoholen som torkar ut/skadar håret.
Köp gärna en spray från en salong - mindre risk för att få en produkt som tär på håret.
Sist men inte minst, undvik att kamma sönder en hårt sprayad yta, det sliter på håret och kan i värsta fall orsaka att hårstrån går av. Tvätta håret om du har sprayat så mycket produkt i håret att du har en skarp yta.
Med vänlig hälsning
Hair House gänget