Penislängd
06.03.2022
Hej jag är en 16 årig kille som har en 13cm lång penis vid stånd, det känns lite eftersom puberteten har kommit ganska långt med behåring och mörkare röst osv. Bob

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
07.03.2022
Hej,
Det är ganska vanligt att killar upplever att deras penis är för liten, men medellängden för penisen för en vuxen finländsk man är runt 13 cm - så storleken är alldeles normal.
Det viktigaste du kan göra är att lära dig vad du själv tycker att är skönt och att trivas i din egen kropp. Undvik att jämföra dig själv med andra, och i all synnerhet att jämföra dig med sådant du ser t.ex. i porrfilmer. Poängen med sex är att det skall vara skönt och att alla inblandade skall njuta - det viktigaste är med andra ord inte storleken på ens utrustning.
Kram,
Tessi