perfekt?!
05.10.2014
Tjo! Alltså i dagens samhälle ska man se så jävla perfekt ut för att passa in. Om man e tjej som ja ska man ha snygg rumpa,stora bröst,solbränd hy,perfekt colgate leende,fina ögon...sko kuna hald på i evigheter! Å sen så ska man ha smink för att vara snygg!Jag använder int smink(bara maskara till skolan).jag har inte drömkroppin eller fint ansikte. Känns som inte kmr få en pojkvän nångång om man ser ut såhär! Å joo javet att de finns nån ändå där ute som tycker man är vacker osv..men tyvärr ede ju så att vi ignorerar di som vill ha oss å vill ha di som ignorerar oss!! Sen så skulle ja aldrig börja heller köpa och använda smink för att se snygg ut å så..Alltså ja fösöker nog vara nöjd med mig själv och tänka att jag kommer hitta en drömprins inom snar framtid,men ibland känns de så hopplöst när jättemånga går runt med sina pojkvänner och ser så jävla bra ut!! suck
"Storasyster" Heidi svarar

Ungdomsinformatören Liselott svarar
06.10.2014
Hej "suck"!
Jag kan förstå din frustration över dagens ideal, de är minsann inte lätta att leva upp till. Faktum är att det är ytterst få som har "hela paketet". Därför är det viktigt att hitta, och fokusera på sådant som du gillar med dig själv, och att kunna acceptera det som du ser som brister. Alla är olika, och INGEN är perfekt! Vårt utseende är till högsta grad ett resultat av vilka gener vi fått; vi kan alltså inte göra mycket annat än acceptera att vi ser ut som vi gör.
Det finns måånga killar där ute, och de har alla olika smak vad gäller tjejer. Alla gillar inte stora bröst eller solbränd hy, stor rumpa eller en tjej med smink. Och utseendet är ju inte allt! Det ger kanske ett första intryck, men en härlig personlighet och personkemi mellan killen och tjejen är det som gör att förhållandet håller i längden.
Så ge inte upp hoppet, han finns nog där ute, och förr eller senare träffas ni! Tills dess: njut av singellivet! Umgås med dina kompisar, ägna dig åt dina fritidsintressen osv.. Din drömprins kan dyka upp när du minst anar det, kanske du till och med har träffat honom redan utan att tänka på det :)
Ha det bra!
Heidi, storasyster
PS från Liselott: vi har fått frågor om just det här och funderat mycket i svaren på dem, så ta och surfa runt lite här på Decibel och läs mera. Skriv tex ordet perfekt eller utseende i stora sökfönstret överst här på sajten, så hittar du lättare frågor&svar om ungefär samma saker <3